Kom af med dine værste bekymringer

Af -

Vi mennesker bruger uendelig megen tid på at bekymre os om, hvad der kan ske, og hvor galt det kan gå. Skepsis er sund, men alt med måde. Bekymringer kan være roden til alt ondt, hvis de tager overhånd. Her får du nogle simple, lette råd til at bekymre dig mindre om sikkerhed, tryghed og alverdens ulykker, som kan ske, men ikke nødvendigvis sker.

Lev lige nu

Lige nu er alt fint. I går er forbi, og du aner ikke, hvad der vil ske i morgen, så lad for guds skyld være med at male fanden på væggen og forestille dig det værste.

Hver gang, din krop bliver overtaget af bekymringsmonstret, så luk øjnene og sig til dig selv, at alt er fint lige nu. Mindfulness, meditation og alle mulige former for motion kan være gode redskaber til at lade bekymringer om alt det onde og forfærdelige, der kan ske, fare forbi dig. De renser gerne dit sind.

Du kan også øve dig i at sige til dig selv, at alt er fint lige nu og fokusere på noget andet end, hvad der kan ske. Det, der kan ske, er hypotetisk, noget, som slet ikke sker, spild af tid og en hel masse kræfter, du hellere burde bruge på at nyde livet. Yoga og andre gode øvelser kan hjælpe dig med at blive beroliget både fysisk og psykisk.

Realitetsøvelsen

Hvis du tænker negative, utrygge tanker, kan det være en fin idé at tage et papir frem og forsøge at give gode grunde til, at det værste, skal ske. Hvorfor? Du finder hurtigt ud af, at grundene ikke holder vand, og det kan hjælpe dig til at komme væk fra din utryghed og usikkerhed.

Liste over gode ting

En anden måde at komme væk fra de værste bekymringer på, er at lave en liste over det, som kører for dig: De gode ting i dit liv. Som smagen af hyldeblomst, din kærestes latter osv. osv. Listen kan hjælpe dig til at se mere positivt på din nutid og glemme at tænke i fremtid, og hvad der kan ske. Sikkerhed er nemlig også en positiv sindstilstand.

Her får du andre råd til at få ro i din sjæl: http://www.femina.dk/skoenhed/krop-velvaere/9-gode-raad-til-finde-indre-ro

Loading Facebook Comments ...